Jezikovne eksperimentalnice pri Pikapolonicah

V sklopu projekta Erasmus + je trenutno naše prednostno področje jezik. Zato smo se odločili, da si izdelamo svoje didaktične igre s tega področja. Poleg didaktičnih iger pa z govornimi igrami krepimo tudi govorni aparat.

Didaktična igra je igra z določenim ciljem in nalogo, kjer so pravila in vsebine tako izbrane, usmerjene in organizirane, da pri otroku zahtevajo in razvijajo duševne funkcije, aktivnosti in sposobnosti mišljenja ter dojemanja, doživljanja in ustvarjanja. Cilj teh iger je, da otrok preko igre usvoji določeno znanje. Ciljev, ki so vneseni v didaktično igro, se otroci največkrat sploh ne zavedajo.

Pri didaktičnih igrah se otroci spoznavajo s pravili, razvijajo svoje socialne spretnosti in medsebojno komunikacijo, hkrati pa igre te vrste spodbujajo radovednost. Mi smo izdelali igre iz  odpadnih materialov (kartonasta škatla, plastični zamaški, kartonasti krogci, odpadni papir). Z ustvarjalnim pristopom je mogoče izdelati didaktično igro iz odpadnega materiala, ki je ne moremo kupiti.

Iz kartonaste škatle smo izdelali lačno pošast. Ta pošast je zelo lačna in rada je besede. Črke abecede smo razdelili v 6 skupin (a-č, d-h, i-l, m-p, r-t, u-ž). Za vsako črko imamo 3-5 besed. Otrok izžreba skupino črk npr. a-č. Vsak otrok si izbere eno izmed črk, npr. a in poišče vse besede oz. sličice, na katerih je beseda, ki se začne s to črko, npr. Ananas.  ( Na sličicah je zapis besede in slikovna ponazoritev) Poimenuje kar vidi na sličici in vstavi sličico pošasti v usta. Ko pošast poje vse besede, se otroci zamenjajo ali izberejo nov sklop črk.

Na plastične zamaške smo napisali črke. V večjo posodo damo vodo in vanjo zamaške s črkami. Otroci s pripomočki lovijo zamaške s črkami in jih polagajo na predlogo z ujemajočimi črkami.  Za večjo težavnost damo otrokom zamaške z različnimi barvami črk in ujemajoče predloge.

Vsak otrok si izbere predlogo z določeno črko, na kateri je 6 slikovnih ponazoritev besed, ki se začnejo na dano črko. Otrok, ki vodi igro pokaže sličico in poimenuje kaj je na njej. Tisti otrok, ki ima na svoji predlogi dano sličico, le to pokrije s kartonastim krogcem. Igra je končana, ko so vse sličice na predlogi pokrite.

Otroci imajo na listih narisane oblike črk, na katere polagajo različni material-testenine, kartonaste krogce, časopisni papir ipd. Material primejo s pinceto in ga položijo na dano obliko.

Razvoj govora je pomemben že v najzgodnejšem obdobju otrokovega življenja, saj mu omogoča sodelovanje v socialnem življenju, spodbuja pa tudi razvoj njegovega mišljenja.   Za razvoj govora je pomembna krepitev govornega aparata (gibljivost jezika, ustnic ipd.). Poleg iger, kjer se razvijajo grobe in finomotorične spretnosti otrok, so zelo dobrodošle  tudi govorne igre, ki pomagajo izboljšati delovanje govorne aparata.  Mi govorne igre izvajamo spontano, s pomočjo  izmišljenih zgodbic (glasno cmokamo,  pihamo, oponašamo avto-brrr, posnemamo kravo-muuu, muco-mijav, se oblizujemo kot muca, z jezikom potujemo po zgornjih in spodnjih zobeh, tleskamo z jezičkom-konjiček, posnemamo sikanje kače-ksssss, čebele-bzzz, ipd.). Z nekaterimi igrami pa krepimo tudi domišljijo ter izražanje in zaznavanje glasov (reševanje ugank, Igra »kdo se oglaša«, iščemo prve glasove v besedi, ploskamo na zloge, govorno-gibalne igre, izštevanke ipd.).

Comments are closed.