V aprilu smo v skupini Pikapolonice izvajali različne dejavnosti, s katerimi smo otrokom pomagali pri razvijanju občutka identitete, pripadnosti ter varnosti v okolju vrtca in zunaj njega. V ospredju je bilo spoznavanje sebe in svoje družine, čustveno opismenjevanje ter uvajanje v osnovna prometna pravila.
SPOZNAVANJE DRUŽINE IN SEBE
Otroci so preko pogovorov, pesmi, zgodb in ustvarjalnih dejavnosti spoznavali svojo družino. S pomočjo iger in pogovorov so poimenovali sebe, povedali, kje živijo, kdo so člani njihove družine. Tako smo spodbujali njihovo samozavedanje in razvoj pozitivne samopodobe.
Poseben poudarek smo namenili varnosti v prometu. Pogovarjali smo se o pravilnem prečkanju ceste, pomenu varnostnega pasu in o tem, kako pomembno je, da smo v avtu ustrezno pripeti. Obiskal nas je policist, ki je otrokom predstavil demo otroški sedež in pravilno pripenjanje. Otroci so imeli možnost sami preizkusiti, kako se pravilno sedi v sedežu.
Večkrat smo se odpravili na sprehod v bližnjo okolico vrtca, kjer smo v praksi utrjevali prometna pravila, opazovali prometne znake, se učili ustavljanja pred cesto in iskanja varnih poti. Poleg tega smo spoznavali tudi naravno okolico ter opazovali spremembe v naravi.
Otroci so preko zgodb, igre z izrazi na obrazih spoznavali različna čustva: veselje, žalost, jezo, strah. Učili so se prepoznavati čustva pri sebi in drugih, jih poimenovati ter jih primerno izražati. S tem smo spodbujali razvoj čustvene inteligence, empatije in medsebojnega razumevanja.
V okviru naravoslovnega raziskovanja smo izvedli eksperiment »dežni oblak«, kjer smo prikazali, kako nastane dež. Uporabili smo kozarec vode, peno za britje in barvilo. Otroci so z zanimanjem opazovali dogajanje. Eksperiment je spodbudil radovednost, opazovanje, sklepanje in razumevanje naravnih pojavov.
Gostili smo dve vzgojiteljici iz Osijeka, ki sta nas obiskali v okviru mednarodne izmenjave znanj in praks.
Vzgojiteljici sta se aktivno vključili v vsakodnevno dogajanje v skupini. Sodelovali sta pri jutranjem krogu, kjer sta se otrokom predstavili v svojem jeziku, kar je bil za otroke zanimiv in spodbuden stik z drugim jezikom in kulturo.
Pri igri in dejavnostih sta se spontano vključili v različne kotičke, opazovali igro otrok, jih spodbujali ter se z njimi igrali. S svojo prisotnostjo sta prispevali k sproščenemu in ustvarjalnemu vzdušju. Ena izmed njiju je z otroki izvedla krajšo glasbeno dejavnost, kjer jim je predstavila otroško pesem v svojem jeziku, skupaj z enostavno spremljavo s telesnimi instrumenti. Otroci so z zanimanjem sodelovali in posnemali izgovorjavo ter gibanje.