V zaključku meseca marca sva se s sodelavko, Nives Oplotnik, odpravili v Zagreb, kjer sva prisostvovali pri delu v vrtcu. Prisotni sva bili skozi celoten delaven teden.
Prvi dan so naju sprejeli v centralni enoti, ter nama razkazali njihov vrtec. Večji del dneva sva preživeli v skupini predšolskih otrok. V skupini je bila prisotna tudi deklica z Downovim sindromom, katera je imela spremljevalko.
V tej enoti je 6 skupin, ter zaposleni delajo v jutranji in popoldanski izmeni.
Naslednji dan sva bili prisotni v oddelku, kjer izvajajo montessori pedagogiko. Za tovrstno delo imajo vzgojiteljice opravljene še tečaj oziroma nadaljnje izobraževanje. Poleg montessori programa imajo tudi oddelek angleškega programa. V angleški oddelek so vključeni otroci v starosti od treh do sedmih let, delo pa temelji na gibanju. V njihovem vrtcu dajejo poudarek na delo z nadarjenimi otroci, katerim ponudijo individualno dodatno delo. Se pa ne srečujejo samo z nadarjenostjo, temveč tudi s težjimi primeri otrok s posebnimi potrebami. Tu je delo prilagojeno v smeri postopnega vključevanja. Najprej prihajajo v vrtec dvakrat tedensko in so prisotni 4 ure. Ko napredujejo, se vključijo v redne oddelke.
Med najinim obiskom so imeli strokovni delavci aktiv, katerega sva se udeležili tudi midve. Prav tako se poslužujejo projektov erasmus. Dve njihovi delavki sta se vrnili iz Islandije in predstavile tamkajšnjo predšolsko vzgojo.
Tretji dan sva se seznanili z njihovo dokumentacijo katero vodijo v dnevniku. Zanimivost pri njih je vpis otroka; starši so dolžni posredovati vse informacija otroka, tudi o sami nosečnosti in porodu.
V četrek sva obiskali waldorfski vrtec. Gre za skupino katera da velik poudarek na rutino in ročne spretnosti (šivanje gobelinov, peka kruha, izdelava vrečk za aromaterapijo,…).
Zadnji dan sva bili v angleškem oddelku, kjer so rokovali z bee botki, katerih se poslužujemo tudi mi.
Najbolj naju je navdušilo dejstvo, da ima vrtec svojega logopeda, psihologa, defektologa, pedagoga in zdravstveno vodjo. Tako lahko otroci s težavi in posebnimi potrebami hitro dobijo dodatno strokovno pomoč. Poleg notranjega strokovnega tima, pa sodelujejo tudi z bolnišnico, centrom za rehabilitacijo, centrom za podporo staršem, ministrstvom,…
Imeli sva dobro izkušnjo, saj sva se nazaj vrnili z novimi idejami, katere bova ponudili tudi našim otrokom.
Zapisala Nika Učakar

