Erasmus+ Akreditacija


Job shadowing
Sledenje na delovnem mestu


V nedeljo, 10. 3. 2024 smo se štiri strokovne delavke Vrtca Hrastnik (Lucija, Dunja, Maja, Nuša) odpravile v Španijo, natančneje v Malago, kjer smo prisostvovale pouku v šoli Cano Cartamon. Tam smo bile prisotne 4 delovne dni. Zanimivo je, da so pri njih otroci od 3 do 12 let vključeni v šolo, mlajši od treh let pa obiskujejo zasebne vrtce. Prvi dan so nam razkazali šolo, kjer so je ravno celotna šola pripravljala na vsakoletni festival, letos pod temo CIRKUS.

Vsi hodniki, prostori šole, dejavnosti v vzgojno izobraževalnem procesu so vsaj delno namenjeni prevladujoči tematiki in tudi učitelji prehajajo med razredi in podajajo učno snov na to temo. Prav tako so starši močno vpeti v festival, tako da so med našim obiskom dnevno prihajali v šolo in pomagali z dekoracijo. Šola je zelo »odprta« in dobro sodeluje z okoljem.

Bistvo našega obiska je bila uporaba IKT tehnologije pri dejavnostih. Digitalizacija močno vpliva na naš vsakdan in tudi na poučevanje. Tako se šole na različne načine prilagajajo in spreminjajo metode poučevanja, da bodo lahko učence naučile ustreznega znanja ter potrebne spretnosti in veščine, pomembne za delovanje v družbi prihodnosti. Pri svojem delu so učitelji uporabljali bee bot-ke, tablične računalnike, interaktivne table, lego robotke. Ravno pri slednjih je bilo zanimivo to, da je učitelj najprej naučil starejše otroke, kako uporabljati lego robotke, potem pa so ti otroci učili mlajše otroke. Izkušnja je bila zelo prijetna in zanimiva


Senčenje na delovnem mestu – Tallinn Estonija


V nedeljo 7.1.2024 smo se zaposlene v Vrtcu Hrastnik – Mojca, Lucija in Dunja odpravile na pot proti Estoniji. 5 dni smo bile prisotne v vrtcu Tallinna Arbu Iasteaed, v Tallinnu.

Zanimivost vrtca v katerem smo bile je tudi ta, da se nahaja v delu Talinna, kjer je prebivalstvo večinoma rusko govoreče. Tako v vrtcu uporabljajo oba jezika – tako estonščino kot ruščino. Po odredbi države pa smejo od 1. septembra 2024 v vseh vrtcih v Estoniji uporabljati le estonski jezik, zato se zdaj tega jezika pospešeno učijo tudi delavci vrtca.

Prvi dan so nam razkazali vrtec, kjer imajo med drugim tudi bazen, savno in solno sobo. Otroci tako dvakrat tedensko obiščejo bazen, kjer se z učiteljico plavanja učijo plavalnih veščin. Po urniku pa obiščejo tudi savno in solno sobo. Zanimivo je tudi, da imajo v vsaki igralnici svojo kuhinjo, kjer asistentka po vsakem obroku pomije in pospravi posodo. Veliko poudarka dajejo na zdravju in dobremu počutju tako otrok kot zaposlenih. Bistvo našega obiska je bila uporaba IKT tehnologije v vrtcu. V vsaki igralnici imajo velik interaktivni ekran, ki ga uporabljajo vsak dan. Zanimivo je bilo opazovati otroke, kako obvladajo ekran na dotik in jih to dodatno motivira pri učenju skozi igro. Poleg tega imajo v vrtcu zelo veliko število robotkov, ki jih uporabljajo pri delu z otroki. V našem vrtcu poznamo Bee-botka, v Tallinnu pa smo poleg njega spoznale še: Robot Robert, Activity trackers, Big-point boot, Makeblock Neuron Inventor, Neuron Creativ Kit Lab, Easi-Scope Visual, Makey Makey, QR code, Coding expres, Smart Train, Ozobot, Edisson robot, Pro Bot, Maastikurobot, mTiny robot, Qobo robot, Tale-bot, Dash and dot, Codey Rocky, iRoboto Root ter Sphero. Senčenje na delovnem mestu je bilo izjemno zanimivo. Splošna ugotovitev udeleženek je bila, da so pri uporabi IKT tehnologije precej pred nami.

Zapisala: Dunja Volavšek


STEM  in IKT poklici prihodnosti – Erasmus seminar v Pragi


Strokovni delavki Vrtca Hrastnik – Mirjam Rupar in Urša Mastnak sva se v prvem tednu meseca novembra udeležili 5-dnevnega strukturiranega seminarja z naslovom New ways to teach STEM and screenless ICT fot teachers (teachers 4-8 years).Seminar je potekal v Pragi na Češkem, v angleškem jeziku.

Udeleženki sva pridobili nova znanja na področju STEM dejavnosti in IKT tehnologije. V sklopu seminarja in predstavi primerov dejavnosti v vrtcu v Pragi, sva dobili vpogled v delovanje različnih dejavnosti skozi otroške oči: spoznali sva, kako že v vrtcih lahko pripravljamo otroke na poklice prihodnosti ( graditelj, arhitekt, električar, vodovodar,…) ter se seznanili kako graditi strukture in sisteme za delo v oddelku. Spoznali sva pravilen pristop, tehniko in izvedbo po posameznih sklopih. V sklopu IKT dejavnosti sva dobili vpogled v svet robotov, orientacijo na mreži, enostavno kodiranje, algoritme ter reševanje osnovnih problemov z ustvarjalnim zamišljanjem. Zavedati se moramo, da bodo skozi leta današnji poklici drugačni. Da ljudi že zamenjujejo roboti in avtomatsko vodenje, zato moramo čimprej te novosti in znanja predstaviti otrokom v vrtcu in graditi to v nadaljevanju šolskega sistema. Novo pridobljeno znanje bova prenesli na sodelavce Vrtca Hrastnik in strokovne delavce drugih vrtcev v Zasavju na naših Pedagoških dnevih, ki bodo predvidoma v mesecu februarju. Strokovni delavki: Mirjam Rupar, Urša Mastnak


O PROJEKTU


Časovni okvir

  • 1.6.2023 – 31.8.2024
  • 80% od 18.230€ (porabiti je potrebno 80% ali več, sicer ne dobimo preostalih 20%).

1. Razvoj in napredek osebnih in profesionalnih kompetenc zaposlenih v vrtcu.

  • Zaposleni dobijo z izmenjavam, seminarji v tujini vpogled v različne izobraževalne sisteme, pedagoške prakse in jih imajo možnost medsebojno primerjati, iskati vzporednice in
  • prepoznavati dobre strategije, ki so v pomoč pri nadgradnji lastne prakse, medsebojno delijo svoja že pridobljena znanja in izkušnje in s tem strokovno rastejo.
  • Problem zaposlenih je, da težko stopijo iz okvirjev lastne prakse in se (pre)počasi odzivajo na potrebe današnjega otroka in okolja, kjer delujejo. Premalo zaupajo v lastne sposobnosti,
  • premalo se aktivno povezujejo znotraj in zunaj vrtca.

2. Dvig kakovosti predšolskega sistema z uvajanjem inovacij in novih (pedagoških) praks (predvsem s področja IKT tehnologije).

  • Želimo, da zaposleni začnejo pogosteje posegati po različnih orodjih iz spleta in jih neposredno vključevati v svoje strokovno delo in pedagoško prakso (uporaba Etwinningovih orodij ali drugih portalov).
  • Doseči želimo osveščanje zaposlenih o koristnosti računalniškega opismenjevanja, ekološki ozaveščenosti v povezavi z računalniškim opismenjevanjem in odpravo prekomerne papirologije

3. Razvoj ključnih kompetenc otrok, posebej otrok z manj priložnostmi.

  • Želimo si, da so vsi otroci, še posebej pa otroci z manj priložnostmi, deležni vseh nadstandardnih storitev, ki jih lahko ponudi vrtec. Da imajo vsi otroci dostop do IKt tehnologije in se ob njej razvijajo ter učijo varne uporabe IKT (ter smiselne uporabe IKT iz vidika lastnega napredka).
  • Želeli bi, da se otroci skupaj z zaposlenimi vključujejo v mednarodne projekte in tako spoznavajo druge kulture, druge jezike, druge otroke. Na tak način se učijo novih jezikov, učijo se sodelovanja, empatije; širijo svoje znanje o svetu, o zavedanju, da nas raznolikost bogati, da drugačnost ni težava, ampak izziv.

4. skrb za boljši motorični razvoj otrok.

Kako boste sledili in ocenjevali svoj napredek pri tem cilju?

  • Zaposleni zbirajo izkušnje in informacije, kako spodbuditi in ozavestiti miselnost zaposlenih, staršev, širšega okolja o pomembnosti motoričnega razvoja otrok in o tem vodijo zapise.
  • Osveščanje celotnih družin o pomenu gibanja in razvijanja grobe in fino motorike – merimo vključevanje staršev na različne dogodke; merimo udejstvovanje staršev pri izvedenih aktivnostih v vrtcu.

5. okrepiti zaposlene za sodelovanje v EU projektih in razvoj evropske dimenzije ustanove.

  • Zaposleni izboljšajo znanje tujega jezika, digitalnih kompetenc in pridobijo inovativno priložnost za strokovni razvoj, s tem pa ustvarijo sodobnejše, bolj dinamično, predano in strokovno okolje v organizaciji:pripravljenost zaposlenih za vključevanje dobrih praks in novih metod, vključno z digitalnimi zmogljivostmi.
  • Z vključevanjem v mednarodne aktivnosti želimo razvijati zavest zaposlenih in otrok o lokalni, nacionalni in evropski kulturni dediščini ter razumevanjem kulturne in jezikovne raznolikosti.

Comments are closed.